TR
Search
BİLGİ BANKASI

Yakından Tedarik, Yeşil ve Dijital Odaklanma Türkiye Hazır Giyim İhracatını Artıracak

İHKİB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan Türkiye'nin gelecekteki hedeflerinden
birinin "ülke için birçok fırsata" sahip olan Avrupa'yı genişletmek ve daha fazlasını keşfetmek
olduğunu söyledi.

İstanbul Fashion Connection – IFCO etkinliğinde konuşan Paşahan, Türk hazır giyim sektörü için
acil önceliğin Avrupa pazarlarına daha fazla nüfuz etme ve Türkiye'nin doğu bölgesini fabrika
üretimi için bir merkez haline getirme planlarıyla pazarı genişletmek olduğunu ifade etti.

2023 yılında hazır giyim ve tekstil ile birlikte toplamda 28,8 milyar dolarlık bir ihracat
gerçekleştirdi ve orta vadeli ihracatı 40 milyar dolara çıkarma planları yapılıyor.

Yaklaşık 30 milyar dolarlık birleşik ihracatın, hazır giyim kategorisinin yalnızca
20 milyar dolarlık bir paya sahip olduğunu belirten Paşahan, olumlu rakamlara rağmen,
özellikle işçilik maliyetlerinin artmasıyla birlikte hazır giyim ihracatında büyümeye
engel olan bazı engeller olduğunu belirtiyor. Paşahan, markaların prim ödemekte
isteksiz olduğunu ve Türkiye'nin Mısır, Bangladeş ve Vietnam gibi ülkelerle
rekabet ettiğini ifade ediyor.

Türkiye son zamanlarda dünya çapındaki ekonomik baskılar nedeniyle sipariş hacminde
bir düşüş yaşadı. Daha yakın zamanda Kızıldeniz'deki aksamaların ihracatlar üzerinde bir etkisi oldu.

Amerika'nın Dikişli Ürünler Ekipmanları ve Tedarikçileri Derneği'nin (SPESA) eski başkanı Ed Gribbin,
Ortadoğu'da İsrail-Gazze savaşının tırmanması durumunda bu durumun Türkiye ve Ürdün'e" moda
alanında büyük tedarikçiler" olarak yansıyabileceği konusunda değerlendirmelerde bulunmuştu.

Paşahan, ülkenin çoğu ülkeden 3,5 saat uzaklıkta ideal bir konumda olduğunu, lojistik ve taşımacılık
açısından önemli işletmelerinin olduğunu, tüm büyük ve önemli markaların Türkiye’de üretimi tercih
ettiğini ifade ederken, hazır giyim endüstrisinin ülkenin ekonomik büyüme ve istikrarını
sürüklemesinde en büyük rolü oynadığını ekliyor.