TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

Türkiye Yeşil Plan ve Tam Tedarik Zincirini Kullanarak 40 Milyar $ İhracat Hedefliyor

Türkiye Yeşil Plan ve Tam Tedarik Zincirini Kullanarak 40 Milyar $ İhracat Hedefliyor
EKLENME TARİHİ 22.01.2024
Türkiye elyaftan nihai ürüne kadar uzanan bir giyim tedarik zinciri sunan yalnızca iki ülkeden biri ve bu avantajını
yeşil dönüşümle birlikte kullanarak ABD ve Avrupa’ya giyim ihracatını iki katına çıkarma hedefini
gerçekleştirmeyi umuyor.

İstanbul Giyim İhracatçıları Birliği (İHKİB) tarafından düzenlenen Yeşil Dönüşüm Zirvesi sırasında konuşan
Başkan Mustafa Gültepe, Türkiye'nin geçen yıl AB Yeşil Anlaşması doğrultusunda belirlenen yeşil dönüşüm
haritasında yer alan 40 eylemden 13'ünde uygulama aşamasına ulaştığını açıkladı.

Türkiye’nin İhracatını 2 Katına Çıkarma Arayışı
Türkiye’nin dünya hazır giyim ihracatının %3,5’unu oluşturduğunu söyleyen Mustafa Gültepe, ihracatlarının
%60’ını Avrupa Birliği’ne gerçekleştirdiklerini, ihracatı iki katına çıkarma hedefine giden yolun AB ve ABD’den
geçtiğini belirtirken, diğer Avrupa ülkeleri ile ABD’yi dahil ettiklerinde ihracatın %75’inin bu pazarlara
gerçekleştiğini ifade etti.

ABD ve Avrupa merkezli markalarla uzun süredir işbirliği içerisinde olduklarını belirten Gültepe, Türkiye’nin
elyaftan nihai ürüne tüm bileşenlerin yurt içinde sunulabildiği nadir ülkelerden olduğunu, mevcut avantajlarına
sürdürülebilirliği de eklemeleri gerektiğinin farkında olduklarını, Türkiye’nin yeşil dönüşüm sürecini
Ortaklık Zinciri Yaklaşımı (Partnership Chain Approach) sayesinde fırsata dönüştürebileceğine inandığını kaydetti.

“Tedarik zincirinin sadece bir halkası olmak yerine, ortaklık zincirinin vazgeçilmez bir parçası olmak istiyoruz” diyen
Gültepe, bu noktada uygunluk kriterleri, rekabetçilik ve sürdürülebilirliğin ön plana çıktığını, çevresel,
sosyal ve yönetimsel açıdan uygun, fiyat performansı açısından rekabetçi olmaları gerektiğini, fakat kalitenin
bir değeri ve maliyeti olduğunu söylerken, uzun yıllardır birlikte çalıştıkları markaların konuya sadece fiyat odaklı
bakmaması gerektiğini, işbirliklerinin de sürdürülebilir bir zeminde oturması gerektiğini vurguladı.

İHKİB, TİM, ilgili Bakanlık temsilcileri, uluslararası fon sağlayıcıları ile markalar ve satınalma gruplarının
katıldığı etkinlikte konuşan Euratex Genel Direktörü Dirk Vantyghem, hazır giyim sektörünün sürdürülebilirlik
stratejisini ve AB’den beklentilerini anlatırken, Ticaret Bakanlığı Uluslararası Anlaşmalar ve AB Genel Müdür Yardımcısı
Bahar Güçlü Yeşil Anlaşma ile ilgili yasal düzenlemelerin Türkiye’deki yansımaları hakkında konuştu.

İTKİB Genel Sekreter Yardımcısı Özlem Güneş ise Yeşil Anlaşma'nın Türk hazır giyim sektörü için önemli
bir fırsat teşkil ettiğini vurgulayarak, İHKİB'in Yeşil Anlaşma'ya uyum sürecine ilişkin yürüttüğü çalışmalar
konusunda bilgi verdi.
İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close