TR
Search
BİLGİ BANKASI

ABD’de Amazon Artık 1 Numaralı Tedarikçi Değil

ABD’de son dönemde özellikle pandemiyle birlikte perakendede dijitalleşme ve alışverişlerde online
platformların payı hızla artarken, Amazon’un payı ciddi oranlara ulaşmış bulunmaktadır. 

Diğer yandan, rakip alışveriş platformu Çin merkezli Shein platformunun payının son dönemde
ABD genelinde hızla arttığı ve hatta Shein’in payının hazırgiyim, ayakkabı ve aksesuar alışverişlerinde
bu yıl Amazon’un payını geçtiği belirtilmektedir.  

Çin merkezli Shein alışveriş platformunun Instagram’da takipçi sayısının 19 milyonu geçerek
bu alanda daAmazon’u solladığı belirtilmektedir. 

Avrupa’da ve ABD’de pandemi döneminde dijitalleşme ve online alışverişlerin artması sonucunda
Asos, Boohoo, Farfetch ve Mytheresa gibi platformlara olan ilginin hızla arttığı ve bu platformların 
e-ticaret içindeki paylarının baskın hale geldiği kaydedilmektedir.