TR
Search
BİLGİ BANKASI

Tüketicilerin Alışveriş Alışkanlıkları Değişiyor

Son dönemde yapılan güncel araştırmalara göre Batılı ülkelerde alışveriş alışkanlıkları değişmektedir. 

O2 Business ve Retail Economics adlı araştırma kuruluşları tarafından ABD’de yapılan güncel bir
araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 44’ü pandeminin online kanallar lehinde olmak üzere
alışveriş alışkanlıklarını değiştireceğini beyan etmişlerdir. 

Aynı araştırmaya göre tüketicilerin yüzde 47’si önümüzdeki dönemde online alışveriş
sayılarının artacağını belirtmiş bulunmaktadır. 

Araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 34’ü son dönemde online kanallardan
en az bir kere alışveriş yaptıklarını belirtmişlerdir. 

Aynı araştırmaya katılan tüketicilerin yüzde 49’ü pandemi öncesine göre online alışveriş kanallarında araştırma yapmaya
daha fazla vakit ayırdıklarını ifade etmişlerdir. Bu oran 16-24 yaş grubunda % 63’e, 25-34 yaş grubunda ise % 61’e yükselmiş bulunmaktadır. 

Aynı araştırmada anket yapılan kişilerin yüzde 36’sı mağazalarda alışveriş yaparken online
değerlendirmeler ve yorumlara bakarak karar verdiklerini belirtmişlerdir. 

Tüketicilerin yüzde 62’si ise internete ve sosyal medyaya bağlantılı olmalarının
yaşam biçimleri ve stilleri açısından son derece önemli olduğunu da sözlerine eklemiştir.