TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

İHKİB Başkanı: Türkiye ile ABD diyalog halinde, İngiltere’de büyüme hedefleniyor

İHKİB Başkanı: Türkiye ile ABD diyalog halinde, İngiltere’de büyüme hedefleniyor
EKLENME TARİHİ 05.05.2025

İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Türkiye'nin ABD pazarına olan ayrıcalıklı erişimini artırmak istediğini ve gelecekte İngiltere'nin en büyük iki moda tedarikçisinden biri olmayı umduğunu söyledi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanlığı görevini de yürüten Mustafa Gültepe, Just Style'a yaptığı açıklamada, Türkiye'nin ABD'nin diğer ülkelere uyguladığı aynı düzeydeki gümrük vergilerinden doğrudan etkilenmediğini belirtirken, "Durumu yakından izliyoruz ve ABD'ye yaptığımız hazır giyim ihracatında olası olumsuz etkileri en aza indirmek için proaktif adımlar atıyoruz" dedi.

 

Türkiye'nin Trump ile ticaret anlaşması ve gelecekte tarifeleri azaltma yolları konusunda görüşüp görüşmediği sorulduğunda ise, "Bu aşamada Türkiye Cumhuriyeti Ticaret Bakanlığı, diplomatik kanallar aracılığıyla ABD'deki muhataplarıyla aktif diyalog ve güçlü iletişim sürdürüyor." ifadelerini kullandı.

Gültepe, amaçlarının adil ticaret uygulamalarını savunmak ve Türkiye'nin ABD pazarına tercihli erişimini artırmanın yollarını araştırmak olduğunu belirterek, "Yeni dönemde ticaret müzakereleri başlatılırsa bu süreçlere katılmaya hazırız" dedi.

 

Türkiye, İngiltere'ye en iyi iki moda tedarikçisi olmayı hedefliyor

Türkiye moda tedarikçileri ile İngiltere moda alıcılarını buluşturan bir etkinlik için İngiltere’de bulunan Gültepe, Türkiye ile İngiltere arasındaki giyim sektöründeki ticari bağları daha da güçlendirmek için "değerli bir fırsat" olduğunu düşünüyor. Amacı, yeni ortaklıklar kurmak, mevcut ağları genişletmek ve Türkiye'nin sürdürülebilir, yenilikçi ve yüksek kaliteli hazır giyim üretimi alanındaki güçlü yeteneklerini ortaya çıkarmak. Ayrıca, “Amacımız Türkiye’yi İngiltere alıcıları için güvenilir ve stratejik bir tedarik ortağı olarak daha da güçlü bir şekilde konumlandırmak” diyor.

Türkiye şu anda İngiltere'nin üçüncü büyük hazır giyim tedarikçisi konumunda ve Gültepe, "Türkiye'nin gelecekte İngiltere'nin en büyük ikinci tedarikçisi olma potansiyeline sahip olduğuna inanıyorum" diyor. Bunu başarmak için İHKİB, hazır giyim sektöründe sürdürülebilirlik, dijitalleşme ve inovasyona büyük yatırımlar yapıyor. "Ayrıca tasarım yeteneklerimizi güçlendiriyoruz, katma değerli üretime odaklanıyoruz ve özellikle İngiltere pazarı için hedefli pazarlama ve tanıtım kampanyaları başlatıyoruz. Hız, kalite ve etik üretim standartları en büyük avantajlarımız ve bunları daha da ileriye taşımaya kararlıyız" diye paylaşıyor.

Gültepe, Türkiye'nin İngiltere'ye yaptığı hazır giyim ihracatında 2023-2024 yılları arasında % -10,8'lik bir düşüş yaşandığını kabul ediyor ancak bu düşüşün "esas olarak dış ve iç faktörlerin birleşiminden kaynaklandığını" açıklıyor. Dışarıdan, küresel ekonomik yavaşlamanın Avrupa genelinde enflasyonist baskılar yarattığını ve tüketici satın alma davranışlarında değişimlere yol açtığını söylüyor. Ayrıca, Brexit sonrası lojistik zorluklar ve talebi önemli ölçüde etkileyen İngiltere perakende sektöründe yapısal değişiklikler vardı. İçeriden, Türkiye'de özellikle yüksek enflasyon ve döviz kuru dalgalanmaları nedeniyle artan işgücü ve üretim maliyetlerinin düşüşte rol oynadığını açıklarken şunu da ekliyor: "Bu geçici zorluklara rağmen, rekabet gücünü yeniden sağlamak için stratejik adımlar attık ve İngiltere ile olan ticaretimizde cesaret verici toparlanma belirtileri görüyoruz."

 

Türkiye daha geniş Avrupa ve ABD'ye odaklanmaya devam ediyor

“Avrupa, sürekli olarak en stratejik ve geleneksel pazarımız oldu ve sürdürülebilir büyüme için ana odak noktamız olmaya devam ediyor. Aynı zamanda, Amerika Birleşik Devletleri pazarına daha fazla önem veriyoruz.” diyen Gültepe “Son karşılıklı tarife ayarlamalarında Türkiye, daha düşük tarifelere tabi tutulan ülkeler arasında yer alıyor. Ancak bunu fırsata çevirmek için öncelikle rekabet gücümüzü yeniden kazanmamız gerekiyor.” açıklamasında bulunuyor ve Türkiye'nin sürdürülebilir dönüşümü, dijitalleşme ve Türkiye hazır giyim sektörünün küresel rekabet gücünün artırılması konularının gündeminin en üst sıralarında yer aldığını kaydediyor.

 

Türkiye'nin moda tedarikçi pazarının 2025'te karşı karşıya olduğu en büyük zorluklar

Ancak, 2025 yılında Türkiye'nin moda tedarikçi pazarı için bir dizi temel zorluk bulunuyor. Bunlar arasında küresel ekonomik belirsizlikler, düşük maliyetli üretim yapan ülkelerden gelen artan rekabet, ihracat pazarlarında değişen sürdürülebilirlik düzenlemeleri ve tedarik zincirindeki aksaklıklar yer alıyor. Aynı zamanda, izlenebilirlik, şeffaflık ve çevresel sorumluluk konusunda değişen tüketici beklentilerine hızla uyum sağlamanın kritik önem taşıyor.

Gültepe, günümüzün en büyük zorluklarının aynı zamanda fırsatlar da yaratabileceğini belirterek, Türkiye'nin yakın kaynak kullanımı için stratejik konumu, güçlü lojistik altyapısı ve esnek üretim kabiliyetlerinin, onu "daha uzak kaynak bölgelerine göre giderek daha cazip bir alternatif" haline getirdiğini söyledi: “Daha kısa teslim süreleri, yakın kaynak kullanımı eğilimleri ve alıcıların çeşitlendirilmiş tedarik zincirlerine olan artan tercihi, Türkiye'nin ek pazar payı elde etmesi için önemli bir potansiyel yaratıyor.”

 

Türkiye moda sektörü 2026'da neyi hedefliyor?

İHKİB, bu yıl Türkiye'nin hazır giyim ihracatında istikrar yakalayıp büyümeyi yeniden sağlamayı umuyor. Gültepe, yıl sonunda bir önceki yılın rakamlarının üzerinde bir toparlanma hedefliyor. 2026'ya baktığımızda, "stratejik pazar genişlemesi, sürdürülebilir inovasyon ve kilit küresel alıcılarla güçlendirilmiş ortaklıklar tarafından yönlendirilen ihracatta sağlam bir artış öngörülmektedir. Amacımız Türkiye'yi en iyi küresel giyim tedarik noktaları arasında konumlandırmaktır." Türkiye, küresel markalar ve perakendeciler için güvenilir ve yenilikçi bir tedarik ortağı olma rolünü sürdürme konusunda derin bir kararlılıkla çalışmaya devam ediyor: "Sürdürülebilirlik, teknoloji ve insan sermayesi geliştirme yoluyla giyim sektörümüzü geleceğe hazırlamak için büyük yatırımlar yapıyoruz. Küresel zorluklara rağmen iyimserliğimizi koruyoruz ve daha dayanıklı ve sorumlu bir küresel moda tedarik zincirine katkıda bulunmaya kararlıyız."

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close