EKLENME TARİHİ
02.06.2025
GlobalData'nın yeni raporuna göre, giyim sektöründe 1. çeyrekte spor giyime olan ilginin artması ve değer kanallarına odaklanma gibi trendler gözlemlendi.
Makroekonomik ortamdaki endişeler nedeniyle tüketici harcamalarının zayıflamasıyla küresel moda sektörünün durumu şu anda zorlu görünüyor. Ancak GlobalData'dan gelen yeni veriler, enflasyonun düşmesiyle birlikte 2025 ve sonrasında büyümenin görüleceğini belirterek iyimser bir görünüm sunuyor.
Özellikle ABD'de gümrük vergilerinin fiyatları artırması nedeniyle hacim büyümesinin zayıf kalması bekleniyor. Bu durum giyim sektöründeki eğilimleri etkileyecek. Tüketiciler ayrıca ikinci el alışveriş yaparak, daha ucuz markalara yönelerek ve kapsül gardıroplara odaklanarak giyim harcamalarını azaltmaya devam ediyor.
Ancak, dünya yeni tarifelere uyum sağladıkça ve ekonomiler toparlandıkça büyümenin 2026'da biraz iyileşmesi bekleniyor. 2029'a kadar pazarın %3,0'lık bir bileşik yıllık büyüme oranıyla 2.427,1 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
2029'a kadar giyim sektöründe hangi temel trendler görülecek?
- Rapora göre, gelişmekte olan pazarlarda kadınlar trendlere daha fazla ilgi duymaya başlıyor ve iş gücüne daha fazla girip ilerliyor. Erkek giyim ve ayakkabı sektöründeki büyüme, satın alımların daha çok ihtiyaç odaklı olması nedeniyle daha yavaş seyrederken, çocuk kategorileri doğum oranlarının yavaşlaması nedeniyle geride kalacak.
- Giyim pazarının 2025'te güçlü bir şekilde daha iyi performans göstermesi ve %6,7 büyümesi öngörülüyor, çünkü birçok tüketici finansal belirsizlik nedeniyle düşük seviyeli ticarete yöneliyor, özellikle Shein bunu yönlendiriyor. Bu eğilim devam edecek, ancak 2029'a kadar yumuşayacak ve 2024-2029'da %5,5'lik bir CAGR ile toplam pazardaki payının beş yıl boyunca 1,7 puan artmasına yol açacak.
- Premium segment, 2025 yıllık büyümesi ve 2024-2029 bileşik yıllık büyüme oranıyla %3,5 ile ikinci en güçlü segment olacak. Tüketicilerin kaliteye öncelik vermesi ve daha uzun süre dayanacak daha pahalı parçalara yatırım yapması, 2024 ile 2029 arasında 0,6 puanlık bir pay büyümesiyle sonuçlanacak.
- Genel tüketici pazarı ise 2025'te %1,5'lik yumuşak büyüme ve 2024-2029'da %2,1'lik bir bileşik yıllık büyüme oranıyla en çok sıkışan pazar olacak ve bu da payının %2,3 oranında düşmesine neden olacak.
- Spor giyim pazarı pandemi zirvelerinden sonra önemli ölçüde yavaşlamış olsa da, 2024'te toplam giyim pazarını geride bırakarak %0,4'lük toplam giyime kıyasla %2,8 büyüdü. Bu eğilimin 2025'te de devam etmesi bekleniyor; küresel spor giyim satışları %3,9 artarak toplam giyim büyümesini 1,2 puan geride bırakacak Büyüme, toplam giyim pazarında görülecek ekonomik iyileştirmelere paralel olarak 2026'da %5,6'ya yükselecek ve ardından her yıl kademeli bir yumuşama olacak ve 2024-2029 CAGR'si %4,5 olacak.
- Çevrimiçi satışlar 2024'te satışların %3,5 artarak 573,3 milyar dolara çıkmasıyla, çevrimdışı satışların %0,7'lik düşüşle 1.524 milyar dolara gerilemesiyle daha iyi performansa geri döndü.
- Çevrimiçi penetrasyonun 2025 yılında %27,3'ten %27,7'ye çıkması ve kanalın %4,0 büyüyerek 596,0 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Ancak markalar etkileşimi artıran deneyimsel lokasyonlar yaratmaya devam ettikçe, çevrimdışı segment büyümeye geri dönecek ve %2,2 artışla 1.557,8 milyar dolara ulaşacak.
- 2029 yılına kadar çevrimiçi kanalın giyim harcamalarının yaklaşık %30'unu oluşturacağı ve 2024-2029 döneminde %4,8'lik bileşik yıllık büyüme oranıyla 723,4 milyar dolara ulaşacağı tahmin ediliyor. Çevrimdışı kanalın bileşik yıllık büyüme oranı ise %2,3 olacak.