TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

ABD Tarifeleri Sonrası Küresel Moda Sektörü %20 Fiyat Artışı Bekliyor

ABD Tarifeleri Sonrası Küresel Moda Sektörü %20 Fiyat Artışı Bekliyor
EKLENME TARİHİ 05.05.2025

Dijital toptan satış platformu Joor, küresel moda markalarının ve perakendecilerin ABD'deki yeni ticaret tarifelerine yanıt olarak fiyatlarını ortalama %20 oranında artırmayı planladığını tespit etti.

10-20 Nisan tarihleri ​​arasında gerçekleştirilen Gümrük Vergisi Araştırması, moda 400'den fazla marka ve perakendecinin, gümrük vergilerinin sektör üzerindeki potansiyel etkisine ilişkin görüşlerini topladı. Anket, moda markalarının %85'inin gümrük vergileri nedeniyle ürün fiyatlarını artırmayı planladığını ve bu ek masrafların bir kısmını veya tamamını tüketicilere aktarmayı planladığını gösteriyor. Benzer şekilde, ABD merkezli perakendecilerin %96'sı ve ABD dışındaki muadillerinin %82'si için fiyat artışları gündemde.

Ayrıca Joor'un verileri, ABD markalarının %54'ünün gümrük vergileri göz önüne alındığında, yerel üretimi artırmak için tedarik zincirlerini değiştirmeyi düşünmediğini ortaya koyuyor. Buna karşılık, ABD dışındaki markaların %76'sı satış stratejilerini uyarlıyor ve ABD dışındaki perakendecilerle ortaklıklar arıyor. ABD dışındaki markaların satışlarının genellikle yaklaşık %20'sini ABD pazarından elde ettiği ve %21'inin ABD toptan satış kanallarına yoğun şekilde bağımlı olduğu düşünüldüğünde bu özellikle önemlidir.

Perakendeci bakış açısı da değişiyor; ABD dışındaki perakendecilerin %75'i ABD markalarına yaptıkları yatırımları azaltma niyetlerini açıklıyor. Buna karşılık, ABD perakendecilerinin %49'u yerel markalara yaptıkları yatırımı artırmayı düşünürken, %45'i mevcut yatırım seviyelerini koruyor. Spring Market Survey 2025 daha önce perakendecilerin %47'sinin uluslararası markalara yatırımlarını artırdığını göstermişti. Bu sayı, tarife duyurusundan sonra sadece %20'ye düştü.

Joor pazarlama SVP'si Amanda McCormick Bacal şunları söyledi: "Son zamanlarda duyurulan tarifelerle ilgili endişeler küresel moda endüstrisinde önemli bir dalgalanmaya neden oluyor. Pazar raporuna hazırlanan markalar fiyatları artırma, alternatif ülkelerden kaynak sağlama ve daha sıkı koleksiyonlar üretme planlarını bildiriyor. Perakendeciler de benzer şekilde satın alma stratejilerini ayarlıyor ve tarifelerin etkisini azaltmaya yardımcı olmak için yeni marka ortaklıkları beslemeyi hedefliyor."

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close