TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

ABD Küresel Hazır Giyim Pazarında Lider Olsa da Çin ve Hindistan 2029’a kadar ABD’ye yaklaşacak

ABD Küresel Hazır Giyim Pazarında Lider Olsa da Çin ve Hindistan 2029’a kadar ABD’ye yaklaşacak
EKLENME TARİHİ 03.12.2025

GlobalData tahminleri, ABD'nin küresel hazır giyim pazarında liderliğini koruduğunu, ancak Çin, Hindistan ve diğer önemli gelişmekte olan pazarlardaki daha hızlı büyümenin uzun vadeli talebi yeniden şekillendireceğini gösteriyor. GlobalData'nın " Çeyreklik Giyim Pazarı İncelemesi: 3. Çeyrek 2025 " raporuna göre, gelişmekte olan pazarların büyüme hızlarının artmasıyla birlikte küresel giyim talebinin önümüzdeki beş yıl içinde değişmesi bekleniyor.

ABD, 2029 yılına kadar dünyanın en büyük hazır giyim pazarı konumunu koruyacak ancak Çin, tüketici harcamalarındaki toparlanmayla aradaki farkı kapatıyor.

ABD'deki tarife belirsizlikleri ve Latin Amerika'daki ekonomik istikrarsızlık nedeniyle tüketici güveninin azalması nedeniyle 2025 yılında Amerika kıtasının en yavaş büyümeyi yaşaması bekleniyor.

ABD hazır giyim pazarının ise 2029 yılına kadar %2,1 bileşik yıllık büyüme oranıyla 644 milyar dolara ulaşması bekleniyor. Ancak son dönemde uygulanan tarifeler markaların işletme maliyetlerini artırdı ve bu durum perakende fiyatlarının yükselmesine neden oldu. Daha önce Shein ve Temu'dan yapılan düşük maliyetli ithalata fayda sağlayan de minimis kuralının kapatılmasının ardından, çevrimiçi büyüme 2025 yılında %1,1'de kalacak.

Çin ekonomisindeki toparlanma ve Filipinler ve Malezya gibi gelişmekte olan ülkelerdeki güçlü büyümenin etkisiyle Asya-Pasifik bölgesinde 2025 yılında hazır giyim pazarının %3,0 oranında büyümesi bekleniyor. Yükselen orta sınıf ve hızlı dijitalleşmenin de katkısıyla bölgenin 2024-2029 döneminde %2,6 bileşik yıllık büyüme oranıyla büyümesi öngörülüyor. Çin, 2024-2029 döneminde %2,8'lik biraz daha hızlı bir bileşik yıllık büyüme oranıyla büyüyecek. Bu durum, emlak kaynaklı yavaşlamanın ardından kademeli bir ekonomik toparlanma ile destekleniyor. Ancak, ABD ile yaşanan ticaret gerginliklerinin büyümeyi biraz yavaşlatması bekleniyor.

Tüketicilerin mağazalara geri dönmesi ve keyfi satın alımlar konusunda temkinli davranması nedeniyle, diğer bölgelerden farklı olarak çevrimiçi giyim 2025 yılında yalnızca %0,7 oranında büyüyecek.

Yükselen orta sınıf Hindistan'ın giyim patlamasını körüklüyor

Hindistan, dünyanın önde gelen pazarları arasında en güçlü performans gösteren ülke olarak öne çıkıyor. Hazır giyim sektörünün, sürdürülebilir ekonomik büyüme ve artan orta sınıf harcama gücü sayesinde %3,3'lük bileşik yıllık büyüme oranıyla en hızlı büyümeyi kaydetmesi bekleniyor. Spektrumun diğer ucunda ise yaşlanan demografik yapının talebi etkilemesi nedeniyle Japonya'nın bu dönemde %0,6 oranında daralması bekleniyor.

Batı Avrupa'da ise durgunluk devam edecek; Almanya, İngiltere, İtalya ve Fransa'da ise ılımlı büyüme bekleniyor.

İngiltere pazarının 2025 yılında %0,7 küçülmesi bekleniyor. Ancak GlobalData, tüketici güveninin kademeli olarak iyileşmesiyle birlikte koşulların dördüncü çeyrekte istikrara kavuşacağını öngörüyor. Alışveriş yapanlar kolaylık ve değere öncelik vermeye devam ettikçe, çevrimiçi penetrasyonun %41'e yükselmesi bekleniyor.

Başlıca pazarların ötesinde, gelişmekte olan ekonomilerin en hızlı büyümeyi desteklemesi bekleniyor. Şili'nin 2029 yılına kadar %7,4 bileşik yıllık büyüme oranıyla küresel hazır giyim sektöründe büyümeye öncülük etmesi bekleniyor. Onu, artan harcanabilir gelirlerden ve perakende sektöründeki hızlı gelişimden faydalanan Suudi Arabistan, Romanya ve Bulgaristan takip ediyor.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close