TR
Ara
DÜNYADAN HABERLER

8.si Düzenlenen IFCO’nun Uluslararası Ziyaretçi Sayısında %29 Artış

8.si Düzenlenen IFCO’nun Uluslararası Ziyaretçi Sayısında %29 Artış
EKLENME TARİHİ 02.09.2025

20-22 Ağustos 2025 tarihleri arasında İstanbul'da düzenlenen fuara 114 ülkeden 18 bin 814 ziyaretçi gelirken, bu rakamın yüzde 43'ünü uluslararası ziyaretçiler oluşturdu. Bu sayı Ağustos 2024'teki önceki etkinliğe kıyasla uluslararası ziyaretçi sayısında %29'luk bir artış anlamına geliyor.

İHKİB (İstanbul Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği) ev sahipliğinde düzenlenen 25 bin metrekarelik sergi alanına sahip fuarda, çok sayıda marka ve üretici, kadın, erkek ve çocuk giyim, denim, aksesuar ve ev tekstili alanındaki en yeni koleksiyonları sergiledi.

İHKİB Başkan Yardımcısı Mustafa Paşahan IFCO’nun sadece dört yılda uluslararası moda sektöründe gerçek bir başarı öyküsüne dönüştüğünü, 2022'deki lansmanından bu yana fuarın, Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika, Orta Asya ve ötesindeki 165 ülkeden yaklaşık 3.000 katılımcıya ev sahipliği yaptığını ve 195.000 profesyonel ziyaretçiyi ağırladığını belirtirken, İstanbul'u küresel moda takviminde dinamik bir merkez olarak konumlandıran IFCO fuarında uluslararası ziyaretçi sayısının Ağustos 2024'e kıyasla %29'luk artış göstermesinin IFCO’nun dünya çapındaki önemini vurguladığını kaydetti.

Defilede The Core İstanbul bölümünde Arzu Kaprol, Hatice Gökçe, Mehtap Elaidi ve Sudi Etuz gibi 24 önemli Türk tasarımcı yer alırken, aynı zamanda Belma Özdemir, Gökhan Yavaş, Emre Erdemoğlu ve Mert Erkan gibi genç yeteneklere de platform sağlandı ve ayrıca Asos, Next, Zalando, LPP, Twinset, Everlane, Coach ve Landmark Group gibi önde gelen uluslararası alıcılar da ağırlandı.

IFCO'nun önemli bir özelliği de 30 Türk firması ve 76 uluslararası alım grubunun katıldığı 400'den fazla B2B görüşmesinin gerçekleştirilmesiydi.

TİM ve İHKİB Başkanı Mustafa Gültepe ise son yıllarda Türk moda sektörünün, küresel ve ekonomik zorluklara rağmen stratejik önemini kanıtladığını; yüksek ürün kalitesi, güçlü tasarım, dijitalleşme ve geri dönüşümden CO2 azaltımına ve sosyal uyumluluğa kadar tutarlı sürdürülebilirlik önlemleriyle yeni standartlar belirlediklerini, IFCO’nun bu yolculukta önemli bir dönüm noktası teşkil ettiğini ve İstanbul'u geleceğin önde gelen uluslararası moda merkezlerinden biri haline getirmek için dönüşümü nasıl kullandıklarını gösterdiğini ifade etti.

İHKİB sağlanan hizmetlerin iyileştirilmesi ve web sitesinde en iyi deneyimi yaşamanızı sağlamak için çerezleri kullanır.
close