TR
Search
BİLGİ BANKASI

Asos ve Boohoo CMA soruşturmasının ardından yeşil aklamayı durduracağını beyan etti

İngiltere Rekabet ve Piyasalar Kurumu – CMA tarafından Temmuz 2022’de başlatılan soruşturma tamamlanmış olup, Asos, Bohoo ve George at Asda firmaları tarafından sürdürülebilirlik etrafında şekillenecek ‘doğru ve şeffaf’ politikalara uymayı taahhüt ettikleri resmi anlaşmalar imzalandı.

Soruşturma kapsamında şirketlerin kullandığı ifade ve dillerin çok genel ve belirsiz göründüğü, alıcılar için yanıltıcı olabilecek potansiyel barındırdığı tespit edilmiş, tüketicilere belirli ürünlerin eco-editlere dahil edildiği konusunda bilgi eksikliği olduğu, şirketlerin akreditasyonları ve sertifikaları konularında belirsizlik olduğu belirlenmişti.

Asos, Bohoo ve George at Asda attıkları imza neticesinde tüm çevresel yönetim iddialarının doğru olduğundan emin olmak için gereken özeni göstermek ve açık ve görünür bir dil kullanarak bunları açık ve belirgin bir şekilde sergilemek zorunda. Ayrıca ‘eko’ ‘sorumlu’ veya ‘sürdürülebilir’ gibi belirsiz terimlerden kaçınmaları ve bunun yerine ‘organik’ veya ‘geri dönüştürülmüş’ gibi doğrulanabilir tanımları kullanmaları gerekiyor.

‘Doğal’ ürünleri belirten yeşil yaprak veya diğer logo ve simgelerin de kullanımı kısıtlanırken, şirketlerin web sitelerinde kullandığı herhangi bir ürün arama filtresi, sadece çoğunlukla geri dönüştürülmüş içeriğe sahip sonuçları göstermelidir: örneğin "geri dönüştürülmüş" pantolon araması yalnızca geri dönüştürülmüş içerikten yapılmış ürünleri göstermelidir.

Şirketlerin çevresel hedefleri hakkındaki iddiaları, net ve erişilebilir strateji bilgileriyle desteklenmeli, bu bilgiler "hedefin neyi amaçladığını, ne zaman karşılanacağını ve ilgili şirketin o hedefe nasıl ulaşacağını" içermelidir. Ve sertifikalar ve akreditasyonlar konusunda, firmaların bu başarılarının yalnızca belirli ürünlere mi yoksa şirket genelindeki uygulamalarına mı uygulandığı konusunda şeffaf olmaları gerekiyor.