TR
Search
BİLGİ BANKASI

İkinci El Giysiler Pazarın %10’unu Oluşturacak

Yeni yayınlanan bir rapora göre ikinci el giyim pazarının küresel modaya kıyasla üç kat hızlı büyümesi, 2028 yılına kadar 350 milyar dolar değere ulaşarak dünya çapında moda pazarının %10’una ulaşması bekleniyor.

İkinci el online satış mağazası Threadup için GlobalData tarafından hazırlanan Yeniden Satış Raporuna göre sektör 2023 yılında genel perakende giyim sektöründen 15 kat hızlı büyürken, yeniden satış mağazasına sahip olan 163 marka ve perakendeci, satışın sunduğu fırsatları benimsemeye başladılar.

2023-2028 arasında küresel ikinci el pazarının %77,8 oranında büyümesi beklenirken, özellikle 2028 yılı itibariyle Asya’nın yeniden satış sektörünün 150 milyar dolar büyüklüğe ulaşarak Avrupa’nın ardından en büyük küresel güç haline geleceği öngörülüyor. Batıda Depop, Vinted, ThreadUp gibi yeniden satış platformları başarı elde ederken, Plum ve DeWu gibi bazı yeniden satış platformları da Asya pazarında başarı arıyor.

İkinci el moda için çevrimiçi alışveriş, Z kuşağı ve Millennials tüketicilerinin dijital perakendeyi fiziksel perakendeye tercih etmesiyle devam edecek. Rapor, Z kuşağı alıcılarının %51'inin ikinci el ürünleri çevrimiçi satın almayı tercih ettiğini, bu oranın yalnızca Millennials tarafından, ikinci el giyimleri çevrimiçi satın almayı tercih edenlerin %55'i tarafından geçildiğini tespit ederken ayrıca sürdürülebilirliğe en çok ilgi duyan ve ikinci el alışverişi yapan Z kuşağı ve Millenials’ın önümüzdeki beş yıl içerisinde büyümeye en önemli katkıyı sağlayacaklarını belirtti.

İkinci El Moda Sürdürülebilirlik Sorununa Çözüm mü?

GlobalData Perakende Analisti Neil Saunders markaların yeniden satışı düşünmeleri gerektiğini, ikinci el pazarının bunun büyüyen bir segment olduğunu ve tüketicilerin ilgi gösterdiği ve etkileşimde bulunduğu pazarın doğal bir parçası olduğunu kaydederken; ThreadUp CEO’su James Reinhart ise küresel ikinci el giyim pazarının büyümesinin, tüketicilerin ikinci el deneyiminde bulduğu içsel değerin bir kanıtı olduğunu ve daha döngüsel bir moda ekosistemine doğru kaymak gerektiğini belirtti.