TR
Search
BİLGİ BANKASI

AB Yapay Zekâ Yasası Markaları ve Perakendecileri Nasıl Etkileyecek?

Markalar ve perakendeciler, yakın zamanda AB'nin yapay zekâ hakkındaki düzenlemelerine
uymak zorunda kalabilirler. Küresel olarak, yapay zekâ ve özellikle de üretken yapay zeka
çılgınlığı devam ederken, bazı devletler ve ülkeler, yapay zeka üzerinde kılavuzlar,
yasalar ve düzenlemeler oluşturmaya başladılar.

AB Yapay Zeka Yasası, teknolojinin bu alanı için var olan en kapsamlı yasama olarak
kabul edilmektedir. Geliştiriciler ve kullanıcılar için kısıtlamalar ve yaptırımlar belirlemektedir.

Avukat Tom Whittaker, yaklaşan yasanın, yapay zeka sistemlerini AB vatandaşları için taşıdığı
risklere göre birkaç kategoriye ayıracağını belirtirken, bu yıl AB Parlamentosu’ndan geçmeme
olasılığının düşük olduğunu, üçüncü taraf ortakların daha yakından incelenmesi anlamına geleceğini kaydetti.

AB Yapay Zeka Yasası'nın yasakladığı birkaç risk arasında "Sosyal skorlama: insanları davranışlarına,
sosyo-ekonomik durumlarına veya kişisel özelliklerine göre sınıflandırmak," "biyometrik tanımlama ve
insanları kategorilere ayırma" ve "gerçek zamanlı ve uzaktan biyometrik tanımlama sistemleri,
örneğin yüz tanıma" bulunmaktadır.

AB'nin belirttiğine göre, AB Yapay Zeka Yasası altında yüksek riskli olarak kabul edilecek herhangi
bir yapay zeka sistemi, piyasaya sürülmeden önce değerlendirilecek ve ilerledikçe yeniden değerlendirilecektir.

Yüksek riskli yapay zeka sistemleri, "istihdam, işçi yönetimi ve kendi işine sahip olma" gibi alanları etkileyebilir.

Başka bir alan, markaların ve perakendecilerin üretken yapay zeka kullanımlarına ilişkin
şeffaflık ve açıklık gereksinimleri olabilir.