TR
Search
BİLGİ BANKASI

Spor Giyim Pazarının 2027 Yılında 587,2 Milyar $’a Yükselmesi Konusundaki Stratejiler

Küresel hazır giyim sektöründen daha iyi bir performans gösteren spor giyim sektörü 2022 yılında 441 milyar $’lık
bir büyüklüğe sahipti. GlobalData tarafından hazırlanan Küresel Spor Giyim Pazarı - 2027 raporu, küresel spor
giyim pazarının 2022'den 2027'ye kadar %5,9 Bileşik Yıllık Büyüme Oranı (CAGR) ile 587,2 milyar $ değerine
ulaşacağını tahmin ediyor.

Rapora göre bu artış özellikle Asya-Pasifik’teki orta sınıfın giderek sokak giyimi ve spor giyim gibi trendleri
benimsemesi nedeniyle gerçekleşeceği tahmin edilirken, Avrupa ve Kuzey Amerika’da yüksek enflasyonun
etkisiyle 2023 yılında hazır giyimde bir yavaşlama söz konusu olsa da, spor giyim pazarı daha yüksek bir
performans göstermeye devam ediyor.

Spor Giyimde Başarı İçin Dört Strateji
İnovatif Ürün Geliştirme: Spor giyim markaları, nem uzaklaştırma teknolojilerinin entegrasyonu, hafif ancak
sağlam malzemeler ve performansı, dayanıklılığı ve konforu artırmak için sürdürülebilir unsurları içeren
yenilikçi ve teknolojik ürünler yaratmak için sürekli olarak araştırma ve geliştirmeye yatırım yaparak rekabette
önde kalmayı sürdürebilirler.

Sokak modası entegrasyonu: Sokak giyim unsurlarını koleksiyonlarına dahil etmek, spor giyim markalarının
spor ve sokak estetiğinin birleşimini arayan trend bilincindeki tüketicileri çekmelerini sağlar. Aynı zamanda
geleneksel spor tutkunlarından öte bir kitleye de hitap eder.

Niş sporlara katılım: Yeni disiplinlerin gelişimine erken katılmak, marka etkileşimini çeşitlendirmenin yanı sıra
tüketicilerle olumlu bir şekilde rezonans sağlayan öncü bir avantaj sunar.

İşbirlikleri ve ortaklıklar: İşbirlikleri, spor giyim markalarına yüksek profilli sporcular, takımlar veya etkileyicilerle
ilişkilendirilerek marka görünürlüğünü ve güvenilirliğini artırmak için etkili bir yol sunar. Ayrıca, spor giyim
markalarına yaratıcılığı ürün hatlarına enjekte etme ve endüstri trendlerinin öncüsü olma fırsatı verir