TR
Search
BİLGİ BANKASI

Metaverse, perakende moda sektörü için faydadan çok risk oluşturmakta

Yeni bir GlobalData raporu olan “Perakende ve Giyim Sektöründe Metaverse”, bugün metaevrene yatırım
yapmak isteyen moda perakendecileri için faydadan çok risk olduğunu, ancak uzun vadede sektörün
en büyük zorluklarından bazılarını çözmek için kullanılabileceğini gösteriyor ve Metaverse'nin
2022 ile 2030 arasında %34 yıllık bileşik büyüme oranı (CAGR) ile büyüyerek 2030 yılına
kadar 627 milyar doları aşacağını tahmin ediyor.

Rapor metaverse'nin hala erken aşamalarında olduğunu ve moda perakendesindeki gelecekteki
yörüngesinin belirsizliğini koruduğunu belirtirken, metaverse teknolojisi genel olarak kabul
görmediği için sınırlı bir kitle erişiminin yanı sıra, giyim ve perakende sektörünün bu teknolojiyi
keşfetmesiyle ilgili faydalardan daha fazla risk olabileceği anlamına geliyor.

Metaverse Değer Zinciri
Rapor bir yandan da bazı önemli moda perakende oyuncularının pazarlama ve markalarını büyütmek
için teknolojiden yararlandığını söylüyor ve metaverse deger zincirini dört katmana ayırıyor:
Temel, Araçlar, Kullanıcı Arabirimi ve Deneyim.

Temel katman hesaplama, hareket izleme, düşük gecikmeli ağlar, veri yönetim sistemleri ve merkezi olmayan altyapı
için gerekli teknolojileri içerirken, Araçlar katmanı platform geliştiricilerin ve uygulama geliştiricilerin deneyimler ve gelir
modelleri oluşturmak için 3B motorları, yapay zekayı, görselleştirmeyi ve ödeme araçlarını birleştirmelerine olanak tanıyor. Ardından,
kullanıcıların meta veri deposuna girmesini sağlayan donanım aygıtlarını sağlayan kullanıcı arabirimi katmanı gelirken;
son katmanda kullanıcılar kurumsal işbirliği, oyun, sosyal medya, e-ticaret, canlı etkinlikler ve çok daha fazlası
gibi etkinlikleri sanal olarak deneyimleyebilir.

Moda Perakendeciliği Metaverse’de Kaynaklarını Nereye Odaklamalı?
Rapor hazır giyim ve perakende sektörü için öne çıkan "deneyim" katmanını açıklayarak moda perakendecilerine,
tüketicilerin sanal alandaki deneyimlerini geliştirmek için teknolojilere yatırım yapma olasılığını keşfetmelerini öneriyor.

Ayrıca, tüketicilerin bir metaverse deposu platformundaki deneyiminin kalitesinin uzun vadede başarısını belirleyeceğini belirtiyor.
Sanal dünyalar, avatarlar, işbirliği araçları, oyun, e-ticaret ve canlı etkinlikler dahil olmak üzere çeşitli deneyimler geliştirilmektedir.
Rapor, altta yatan teknolojiler zaman içinde olgunlaştıkça daha yenilikçi deneyimlerin ortaya çıkacağına işaret ediyor.
Rapora göre, 'deneyim' değer zincirine dayalı olarak giyim ve perakendede metaverse benimseyen firmalar arasında
spor giyim markaları Adidas ve Nike, Çinli çevrimiçi alışveriş mağazası Alibaba, dijital moda mağazası
DressX, Zara'nın ana şirketi Inditex, sanal alışveriş merkezi MetaMall ve ayakkabı markası Vans da bulunuyor.

Büyüme İçin Teknolojiden Yararlanma
Metaverse kurulumu ve anlaşılması maliyetli bir teknoloji. Bu nedenle alışveriş deneyiminin fiziksel bileşeninin
yerini alması ve hatta değiştirmesi olasılığı oldukça düşük. Ancak perakendeciler ve markalar bunu pazarlama
amaçları için değerlendirebilir. Rapor, bu teknolojinin pazarlamacılara ve reklamverenlere hedef kitlelerine ulaşmak
için nasıl yollar açtığını ve markaların, müşterilerin bugün yaşadıklarından daha ilgi çekici ve daha az müdahaleci
olan yeni sürükleyici deneyimler yaratmalarına olanak tanıdığını ayrıntılarıyla anlatıyor.

Örneğin, lüks moda markaları Gucci ve Balenciaga'nın yanı sıra NIKE dahil olmak üzere birçok giyim markası,
kendilerini ROBLOX'taki mevcut deneyimlere dahil ederek veya platform içinde markaya
özel mağazalar veya alanlar inşa ederek meta evrenine girdi.

Metaverse’in Gelişimini İzlemek
Rapor, moda perakendecilerinin metaverse'nin gelişimini izlemeye devam etmesi ve uzun vadeli hedeflerle
nasıl uyum sağlayabileceğini değerlendirmesi gerektiği sonucuna varıyor. Ayrıca gelecekte bir noktada
meta veri deposunun perakendecilere gelişmiş müşteri deneyimleri ve yenilikçi iş modelleri sağlayabileceğini belirtiyor.