TR
Search
BİLGİ BANKASI

Moda Şirketlerinin Yarısı ESG Hedeflerini Tazminatla İlişkilendirmiyor

Planet Tracker tarafından hazırlanan bir rapora göre, aralarında Anta Sports, Foot Locker, Gap, Levi’s,
Nordstorm, Skechers, Fast Retailing ve Victoria’s Secret’ın da yer aldığı 30 sektör liderinden yarıdan
fazlasının ESG (Çevresel, Sosyal ve Kurumsal Yönetişim) hedefleri ile yönetici tazminatları arasında
hiçbir bağ kurmadığını gösteriyor. Raporun yazarlarından Richard Wielechowski’ye göre, S&P 500 şirketlerinin
%70’inin sürdürülebilirlik ölçütlerini yönetici maaşlarına da dahil ettiği göz önüne alındığında bu durum
ayakkabı ve giyim sektörünün sosyal ve çevresel performansı teşvik etmede geri kaldığı anlamına geliyor.

Şirketlerin temel amacının daha fazla para kazanmak olduğunun farkında biri olarak sonuçlara şaşırmadığını
ama hayal kırıklığına uğradığını belirten Wielechowski, teşviklerin bir şirkette dikkatin odaklanmasına yardımcı
olacağını, trendi belirleyenin üst düzey yöneticiler olduğunu kaydediyor.

Rapora göre bu bağlantıyı kuran 13 şirkette bile yaklaşımlarda çeşitli boşluklar olduğunu söyleyen
Wielechowski, şirketlerin çoğunun bir sürdürülebilirlik hedefleri veya politikaları olduğunu ancak bu
hedeflerin uygulamada karşılığı olup olmadığının belli olmadığını, bu 13 şirketten 7’sinde bağlantının
nicel kriterlerden ziyade nitel kriterlere dayandığını, sadece Adidas, Kering, Puma, Ralph Lauren,
Hermes ve Zalando’nun sayısal değerlere dayanan yıllık açık hedefleri olduğunu, bunların
arasında ise sadece Adidas ve Puma’da sürdürülebilirlikle bağlantılı net yıllık hedefler
olduğu ve yönetici maaşı için bir raporlama yapıldığını kaydetti.