TR
Search
BİLGİ BANKASI

Moda Perakendesinde Yeni Fırsatlar Keşfetmek

Her yıl düzenlenen Retail Technology Show öncesinde Aptos Başkan Yardımcısı Nikki Baird
moda perakendecilerinin karlılığı arttırmak adına nasıl hareket etmeleri gerektiğine ilişkin
değerlendirmelerde bulundu.

Perakende ve konaklama sektöründe tüketici bağlılıklarını sürdürmek konusunda şirketlerin
giderek daha zorlandığını belirten Baird, moda markaları ve perakendecileri için yaşam
maliyetlerinin artmasının getirdiği zorluklarla başetmek ve tüketicilere değeri aşındırmadan
seçenekler sunmanın çok önemli olduğunu kaydetti.

Müşterileri ile küçük lükslerin faydaları konusunda sıkça konuştuğunu belirten Baird,
örneğin erkek markalarının müşterilerine takım elbiseyi özel dikişlerle veya yedek iç astarla
yenileme imkanı sunabileceğini belirterek tüketim mallarına yeni bir soluk getirmenin önemini vurguladı.

Levi’s’ın güçlü bir kişiselleştirme imkanı sunmasının iyi bir örnek olduğunu belirten Baird, özellikle
kendi markalarını üreten şirketler için envanter takibinin çok önemli olduğuna inandığını ifade etti. 

Son dönemde moda markaları ve perakendecilerinin, müşteri sadakatini yeniden tesis etmek için
fiziksel mağazaları nasıl kullanacaklarını anlamaya çalıştıklarını ve ürünün doğru yerde olduğundan
emin olmanın çok daha önemli hale geldiğini söyleyen Baird, çok kanallı moda perakendecilerinin
müşterilere verdikleri mesajlar konusunda çok daha dikkatli davrandıklarını vurguladı.

Marka sadakati açısından fiziksel bir mağazaya sahip olmanın çok önemli olduğuna değinen
Baird, ayrıca hammaddeden nihai ürüne kadar tedarik zincirindeki tasarım ve malzemeler
üzerinde kontrolü olan moda markaları ve perakendecilerinin büyük fayda sağladığını kaydetti.

Çok sayıda marka sürdürülebilirliği teşvik etmek ve karlarını arttırmak adına kiralama ve yeniden
satış seçeneklerini değerlendirdiğini belirten Baird, bu durumun şimdiden Z kuşağı tüketicileri
tarafından benimsendiğini, pek çok lüks markanın kendi bünyelerinde ‘yenileme’
hizmeti vermeye başladığını ifade etti.

Örneğin H&M’e eski kıyafetinizi getirdiğinizde sonraki alışverişlerinizi için indirim
kazanabilirken, H&M’in tekstil geri dönüşüm teknolojilerine yatırım yaptığını bilen
tüketicilerin güvenle alışveriş yapabildiğine değinen Baird, şirketlerin planlama yerine
uygulama tarafına daha fazla odaklanması gerektiğini, ayrıca tedarik zinciri uygulama
aşaması sınırlarının göz ardı edilmemesi gereken bir alan olduğunu vurguladı.