TR
Search

BİLGİ BANKASI

Inditex ve H&M Güncel Durumlar

Dünyanın en büyük 2 hazırgiyim perakende markası olan Inditex ve H&M markalarının son satış rakamlarının açıklandığı belirtilmektedir. 

Açıklanan güncel verilere göre her iki marka da pandemi sonrası toparlanma sürecinde iken, Inditex’in satış
rakamlarının ise rakibine göre daha iyi durumda olduğu belirtilmektedir. 

Güncel rakamlara göre Mayıs-Temmuz 2021 döneminde Inditex’in satışlarının 7 milyar euro seviyesine yükseldiği kaydedilmektedir.

Bu rakamın 2020 yılının aynı dönemine göre yüzde 48 daha fazla olduğu, 2019 yılına göre ise yüzde 2 fazla olduğu belirtilmektedir. 

Aynı dönemde markanın net karının 2020 yılına göre yüzde 307, 201 yılına göre ise yüzde 7 artış gösterdiği görülmektedir. 

Inditex’in anavatanı İspanya’daki satışlarının yanı sıra Çin’deki satışlarının da son dönemde artışta olduğu belirtilmektedir.
Inditex’in Çin pazarında doğru fiyat, doğru konumlandırma ve uygun moda önerileri ile pazarda yerini sağlamlaştırdığı kaydedilmektedir. 

Diğer yandan, H&M’in Çin genelinde satışlarının ise Sincan pamuğu tartışmaları ve Çinli tüketicilerin
markaya olan tepkileri nedeniyle düşüşte olduğu kaydedilmektedir. 

H&M markasının Haziran-Ağustos dönemi 3 aylık satışlarının geçen yıla göre
yüzde 14 arttığı ancak 2019’a göre yüzde 9 azaldığı belirtilmektedir. 

2019’a göre yüzde 20 değer kaybeden şirketin, Aralık 2020- Şubat 2021 arasında yaklaşık 1.800 mağazası kepenk indirdiği belirtilmektedir.

H&M, üç aylık dönem için sınırlı çalışma saatleri ve kapasite kısıtlamaları nedeniyle 180 mağazasını geçici olarak kapattığını bildirdi.
Bu çeyreğin sonuna kadar yaklaşık 100 mağazası kapalı kalacak. 

Bershka, Resto, Pull&Bear, Massimo Dutti, Stradivarius, Oysho, Zara Home ve Uterqüe'nin de sahibi Inditex ise; devam eden
dijital dönüşüm stratejisi ile alışverişte büyük bir devrim başlatacak. Şirket, önümüzdeki yıl boyunca, Uterqüe ve Massimo Dutti’yi birleştirerek,
ürünleri sanal ortamda ve belirli Massimo Dutti mağazalarında satışa sunmayı planlıyor. Zara Home ve Zara'nın satış stratejilerinin bir yansıması. 
Zara Man adında, 30 Eylül'den itibaren çevrimiçi ve belirli mağazalarda yeni bir spor giyim serisi planlanırken,
Zara Athleticz ile konfor ve işlevsellik temaları ön plana çıkmakta.

Inditex Open Platform uygulamasıyla, artırılmış gerçeklik (AR) vb. teknolojiler kullanarak müşterilerine çeşitli hizmetler sunacak.

Zara müşterilerine, stok kontrolü, sanal giyinme odaları, dijital ödemeler, iadeler gibi birçok seçenek sunuyor.

Şu anda İspanya, İngiltere, Fransa, ABD ve Meksika da dahil olmak üzere 15 pazarda projenin ilk aşamasını test ediyor. 

Şirketin yönetim kurulu başkanı Pablo Isla, stratejik ve sürdürülebilir dönüşümlerden
faydalanarak benzersiz bir iş modeli oluşturduklarını belirtti.