TR
Search
BİLGİ BANKASI

Hazırgiyim Sektöründe 2021 Yılı Görünüm ve Tahminleri

Sektörel bir yayında yeralan güncel bir habere göre 2021 yılında dünya
hazırgiyim sektörünün kazananları ve kaybedenleri olacaktır. 

Koronavirüs pandemisinin devam ediyor olması, sektördeki volatilite yani iniş-çıkışların
devam edeceğini, belirsizliğin artacağını ve markalar ile AVM’lerin sıkıntılarının devam
edeceğini göstermektedir. Markalar ve perakende zincirleri mağaza sayılarını azaltmaya devam edecektir. 

Bu haberde hazırgiyim sektörünün uluslararası yöneticilerinin konuyla ilgili görüşleri anlatılmaktadır.
Haberdeki yöneticilere göre 2021 yılının kazananları amaçlarını müşterilere iyi iletebilen,
yeni değerler geliştiren ve yeni normalde uyum sağlayabilenler olacaktır. 

Yazıdaki bir yönetici görüşüne göre 2020 yılı sektör için birçok sıkıntı içeriyordu ve bu sıkıntılardan en önemlisi
koronavirüs pandemisiydi. Ancak bu kriz markalar ve perakendeciler için yeni fırsatlar da getirdi.

Markalar ve perakendeciler kriz sayesinde tedarik zincirlerini gözden geçirme ve yeniden dizayn etme olanağı elde ettiler.
Markalar ve perakendeciler dijitalleşmeye ağırlık vererek hem verimliliklerini artırdılar, hem de maliyetlerini azaltmış oldular.
 
Diğer bir yöneticiye göre markaların, perakendecilerin ve üreticilerin anlaması ve kavraması gereken en önemli şey yeni
normalde müşterilerin nasıl değiştiği ve ne istedikleri konusudur. 2021 yılının en önemli konusu yeni normalin yeni
müşterisini keşfetmek olacaktır. E-ticaret bütün markaların ve perakendecilerin en önemli büyüme platformları ve meşgaleleri olacaktır.
 
Başka bir yöneticiye göre yeni yılda ABD-Çin ticaret savaşının nasıl devam edeceği ve RCEP Anlaşmasının etkileri
en önemli küresel konular olarak önümüze çıkacaktır. Diğer bir sektör liderine göre yeni normalde çalışanların çoğu,
özellikle beyaz yakalılar, evden çalıştığı için insanların ihtiyaç duyduğu kıyafetler de daha rahat ve ev kıyafeti tarzında
giysiler olacaktır ve gardıroplar da buna göre değiştiğinden markaların ve perakendecilerin de bu değişime ayak uydurması gerekmektedir.   

Diğer bir uzman görüşüne göre pandemi döneminde müşteriler ile anlamlı bir iletişim kurmak markalar için
eskisine göre daha fazla önem kazanmış bulunmaktadır. Hazırgiyim sektörü pandemiden önce de zaten birçok sıkıntı
ile karşı karşıyaydı ancak pandemi ile birlikte bu sıkıntılara talep sıkıntısı da eklendi. Bu nedenle markalar ve perakendeciler
organizasyonel modellerini yeniden gözden geçirmek zorundadır. 

Diğer bir yöneticiye göre pandemi döneminde biraz da zorunluluktan hızlanan
dijitalleşme aslında sektöre birçok yenilik ve fırsat sunmaktadır.

Marka ve perakendecilere hız ve esneklik sunan dijitalleşme, aynı zamanda tedarik
zincirlerinde de değişimi teşvik etmektedir. 

Diğer bir görüşe göre hazırgiyim sektörü yeni yıla girerken yeni normalde değişen müşteri huyları,
alışkanlıkları ve tercihlerini anlamaya ve ayak uydurmaya çalışmaktadır.  Perakendecilerin ve markaların bu dönemde teknolojiyi daha çok kullanmaları,
tedarik zincirlerindeki şeffaflığı artırmaları, arz-talep dengesini daha iyi kavramaları ve müşteri ile daha iyi ve anlamlı bir iletişim kurabilmeleri gerekmektedir. 

Başka bir görüşe göre yine ABD-Çin ilişkileri ve ticaret savaşı ile pandeminin getirdiği belirsizlikler,
hazırgiyim sektörünün 2021 yılında en çok uğraşacağı konuların başında gelmektedir.