TR
Search
BİLGİ BANKASI

Bangladeş Hazırgiyim Sektörü Gözünü ASEAN Pazarına Dikti

Son dönemde Batı pazarlarından hayal kırıklığına uğrayan Bangladeş’in yeni dönemde gözünü bugüne kadar çok önemsemediği ASEAN ülkeleri pazarlarına da diktiği belirtilmektedir.

Pandemi döneminde Avrupalı ve Amerikalı müşterileri tarafından siparişleri iptal edilen ve ödemeleri ertelenen Bangladeş hazırgiyim sektörünün Batılı pazarlardan vazgeçmese de yeni arayış ve alternatiflere de girdiği belirtilmektedir.

Bu kapsamda 2030 yılında dünyanın dördüncü büyük ekonomi bloku olması beklenen ASEAN ülkelerine daha fazla önem verilmesi ve ilgi gösterilmesi kararı alınmıştır.

ASEAN ülkeleri Endonezya, Tayland, Singapur, Malezya, Filipinler, Vietnam, Brunei, Myanmar, Kamboçya ve Laos’tan oluşmaktadır. Bu ülkelerde 640 milyondan fazla nüfus yaşamaktadır.  

2019 yılında toplam 34 milyar dolar hazırgiyim ihracatı yapan Bangladeş, aynı dönemde ASEAN ülkelerine ise toplam 314 milyon dolar hazırgiyim ihracatı yapmıştır. 

ASEAN ülkelerinin dünyadan hazırgiyim ithalatının 2008-2019 yılları döneminde yüzde 195 artarak 10,3 milyar dolara ulaştığı belirtilmektedir.

Bangladeş hazırgiyim sektöründe son dönemde hacmi büyüyen Çin hazırgiyim pazarına da ilginin artması gerektiğini savunanlar olsa da, Bangladeş Hazırgiyim Üreticileri ve İhracatçıları Birliği (BGMEA) Başkanı Rubana Huq farklı düşünmektedir. Başkan’a göre Çin pazarında tarife dışı engel çoktur ve son dönemde Çin pazarı büyümesine karşın Bangladeş’in Çin’e hazırgiyim ihracatı artmak bir yana düşmektedir.