TR
Search
BİLGİ BANKASI

Z Jenerasyonu için Sürdürülebilirlik İlk Sırada Yer Alıyor

Sürdürülebilirlik son dönemlerde hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünü üreticiden tüketiciye etkileyen bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Konuyla ilgili olarak yapılan pek çok çalışma olmakla birlikte tüketim alışkanlıkları üzerine yapılan yeni bir ankete göre sürdürülebilirlik müşteri talebini ve sadakati arttırıyor. Ankete katılanların 2/3’ü alışverişlerinde sürdürülebilir ürünleri tercih ederken ayrıca çevre dostu ürünlere daha fazla ödemeyi kabul ediyor.  
 
Yazılım hizmeti sağlayıcısı CGS’nin yaşları 18 ila 65 arasında değişen 1.000 kişinin katılımıyla gerçekleştirdiği çalışmada sürdürülebilir ürünlerin ve uygulamaların satın alma kararlarına etkisi araştırılmıştır. Bu çalışmaya göre, görece daha yeni bir tüketici grubu olmasına rağmen Z Jenerasyonu en çevre dostu tüketicileri oluşturuyor. Bu grubun %68’i geçtiğimiz yıl içinde en az bir adet çevre dostu ürün satın almıştır.  
 
“2019 Perakende ve Sürdürülebilirlik Anketi” sonuçlarına göre satın alma kararlarında fiyat halen daha önemli bir etken olsa da tüketiciler sürdürülebilirliğe önem veriyor ve bu hassasiyetlerine uygun firmalardan alışveriş yapıyor.  
 
Bu doğrultuda, ABD genelindeki firmalar tüketicilerin çevre dostu ürünlere olan taleplerini arttırmasıyla çevre dostu ürünler ve üretim süreçlerine yönelik çalışmalarını yoğunlaştırmıştır. CGS Anketi’ne katılanların yaklaşık %70’i sürdürülebilirliğin satın almalarını bir şekilde etkilediğini söylerken %47’si de sürdürülebilir bir ürüne daha fazla ödeyebileceklerini belirtmiştir.  
 
Tüketiciler açısından bir markayı yeniden tercih etmenin ilk koşulu ürün kalitesi olmakla birlikte CGS araştırmasına göre tüketiciler açısından ikinci en önemli konu sürdürülebilir ve sorumlu iş süreçleridir. Bu nedenleri marka ismi ve markanın misyonu takip etmektedir. 
 
Ayrıca, Z Jenerasyonu halen daha yükselen bir ekonomik güç olmakla birlikte, kendilerinden önceki jenerasyonlara göre çevre bilinci daha yüksektir. Araştırmaya göre Z Jenerasyonu sürdürülebilirliği satın alma alışkanlıkları açısından önemli bir etken olarak kabul ederken kalanlar için ürün fiyatı daha önemlidir. Ayrıca Z jenerasyonu haricindekilerin çoğu bir markayı yeniden tercih ederken sürdürülebilirlikten çok ürün kalitesine dikkat etmektedir.  
 
Dolayısıyla bugünün tüketicileri bir markayı tercih ederken fiyattan çok kendi taleplerine ve hassasiyetlerine ne kadar önem verildiğine dikkat etmektedir. Sadık bir müşteri kitlesi yaratmak isteyen markaların bu tüketici kitlesine hitap edebilmek için üretim süreçlerinde şeffaflığa önem vermelidir.