TR
Search
BİLGİ BANKASI

Donna Karan Markası 650 milyon dolara Satılıyor

Donna Karan Markası 650 milyon dolara Satılıyor

Fransız lüks grubu LVMH, New York markası olan DKNY’nin ana kuruluşu olan Donna Karan International’ı Amerikan hazırgiyim firması G-III Hazırgiyim Grubu’na satmaya karar vermiştir. 
Son dönemde zarar eden Donna Karan markasının fiyatının 650 milyon $ olarak belirlendiği satış yeni tasarım ekibinin göreve başlamasından henüz bir yıl geçmişken gerçekleşmiştir ki bu da LVMH’nin somut başarı konusunda sabırsız olduğunu kanıtlamaktadır. 
Analistler DKNY’nin yıllık satışlarının 450-500 milyon $ arasında olduğunu bunun G-III’nin yıllık gelirinin 1-1,5 katı olduğunu belirtmektedir. 
Exane BNP Paribas’dan analist Luca Solca bu konudaki fikirlerini şu şekilde belirtmektedir: “DKNY’yi satmak zorlu pazar koşulları ve lüks eşya firmalarının beklenenden az performans gösteren işlere karşı daha az müsamaha gösterme hakkının bulunması nedeniyle problemden bir hamlede kurtulmanın akıllı bir yolu olmuştur.”
1984’te kurulan Donna Karan çalışan kadınların dolaplarını şık ve sofistike takımlarıyla yeniden tanımlamak üzere ortaya çıkmıştır. Tasarımcı, Donna Karan New York markasını daha genç kadınlar için DKNY isminde yeni bir giyim hattı yaratarak genişletmiştir. 
Moda editörlerine göre, zamanla Donna Karan markası Afrika’dan esinlenen karışık bir kimlik üzerine kurulu giysiler üretmeye başlayınca müşteriyle olan iletişimini kaybetmişken, kardeş marka DKNY de ulaşılabilir lüks markalar olan Michael Kors ve Tory Burch gibi firmalarla rekabete girme konusunda sorunlar yaşamıştır. 
Analistlerin Avrupa’daki terörist saldırılardan sonra turist harcamalarının düşmesi nedeniyle küresel lüks mal sektöründeki durgunluğun kanıtı olarak gösterilebileceğini bekledikleri ilk alt aylık rakamları LVMH salı günü yayınlamıştır. 
Lüks mal endüstrisi aynı zamanda son iki yıldır satışlarında düşüş yaşayan Marc Jacobs için de benzer bir bekleyiştedir. Analistler Marc Jacobs’ın DKNY’den daha büyük kayıplar yaşayacağını beklemektedir. 
Diğer yandan iki markanın kaybı, 70 marka ve yılda 4 milyar net kar eden grubu aşırı etkileyecek önemde değildir.
G-III Vilebrequin ve Andrew Marc gibi markalara sahiptir ve Calvin Klein, tommy Hilfiger ve Karl Lagerfeld için kıyafetler yapmaktadır. Anlaşmayı yeni bir borçla karşılayacak olan G-III genel stoklarının da LVMH’ye yönlendirecektir.