BAŞKANIN MESAJI

18-04-2015 KURUMSAL / BAŞKANIN MESAJI
BAŞKANIN MESAJI

 

HİKMET TANRIVERDİ YÖNETİM KURULU BAŞKANI

TEXMART TEKSTİL ÜRÜNLERİ SANAYİ VE DIŞ TİCARET A.Ş. ÇOBANÇEŞME MAH. KIMIZ SOK. NO:40 KAT:2 / YENİBOSNA - BAHÇELİEVLER - İSTANBUL

 

Değerli sektör mensupları

1980 yılında 106 milyon $ hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatını 1990’lı yılların başında 3 milyar dolara, 2000 yılında 7,5 milyar dolara 2014 yılına gelindiğinde 18,7 milyar dolara yükselttik.

Geride bıraktığımız yıllarda hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün kaydettiği aşama ve ülke ekonomisine katkısı hepimiz tarafından biliniyor.

Coğrafi konumumuz, kaliteli üretim yapmamız, hızlı ve zamanında teslime önem vermemiz gibi pek çok farklı faktör sektörümüzün bugünkü gelişiminde bir avantaj oldu.

Türk hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü, bu avantajlarını kullanarak gösterdiği gelişim ve yürüttüğü çok yönlü çabalar sayesinde, her türlü üründe kendini dünya pazarlarında kanıtlamış bir sektör haline geldi.

Halen dünyanın yedinci ve avrupa birliği’nin ikinci büyük hazırgiyim tedarikçisi olarak global oyuncular arasında yeralıyor.

Ancak sektörümüz açısından bugüne gelindiğinde ise rekabet alanlarının değiştiği, dönüştüğü bir süreç yaşanıyor.

Artık uluslararası pazarlarda rekabetçi kalabilmenin ve pazar payımızı korumak ve arttırmanın yolu, her zaman olduğundan daha fazla farklılaşmayı gerektiriyor.

Farklılaşmak ise ancak katma değeri yüksek, yenilikçi ürünler geliştirmek, ayrıca tasarım, moda ve markalı ürünlere ağırlık vermekle mümkün olabilir.

Esasen sektörümüz, halihazırda, türkiye’de 26 sektör arasında mücevher ve savunma sanayinin ardından en fazla katma değerli ürün ihraç eden üçüncü sektör durumunda.

Türkiye’de ortalama birim ihracat fiyatları 1,5 dolar/kg iken hazırgiyim sektörü 24 dolar / kg ihracat birim fiyatı ile katma değerli ihracatta önemli bir sektör konumunda.

Sektör; gün geçtikçe artan markalarıyla, trendlere uygun tasarım ve koleksiyonlarıyla, yurtdışı perakendede güçlenen kimliğiyle, hazır giyim üretiminden moda üretimine geçişini sürdürmekte.

Yerli markaların sayısı bölgesel markalarla birlikte 100’lere ulaştı.

Turquality programına öncülük eden sektörün programdaki firma sayısı 20’yi aştı.

Cumhuriyetimizin 100’üncü yılını kutlayacağımız 2023’te, hazır giyim ve konfeksiyonda 60 milyar dolar değerinde ihracat yapmayı hedeflemekteyiz.

2023 yılı için belirlenen 60 milyar dolarlık ihracatın 30 milyar dolarının organizatör ülke rolüyle ticari katma değer yaratarak oluşturulması, diğer 30 milyar dolarlık bölümünün ise katma değerli üretim ve ihracatla sağlanması hedeflendi.

Bunun için halihazırda 24 dolar/kg olan ihracat birim fiyatını 50 dolar /kg’ye yükseltmeyi hedefliyoruz.

Bu nedenle tasarım ve arge odaklı çalışmalarda gidecek uzun bir yolumuz ve bu yolda desteğe ihtiyacımız var.

Hikmet TANRIVERDİ
İHKİB BAŞKANI