TR
Search
BİLGİ BANKASI

HAZIRGİYİM VE KONFEKSİYON SEKTÖRÜ VİZYON BELGESİ KISA-ORTA-UZUN DÖNEM

Bülten Tarihi: 08 Ocak 2018

Bütün sektörler olduğu gibi hazırgiyim ve konfeksiyon sektörü de önemli bir değişim ve dönüşüm aşamasındadır.

Teknolojik gelişmelerin etkili olduğu bu değişim ve dönüşüm sürecinde sektörü ileriye taşıyacak topyekun bir gelecek stratejik yaklaşım ve vizyon çalışmasına ihtiyaç duyulmuştur.

İHKİB, Bu ihtiyaçtan yola çıkarak, alanında uluslararası uzmanlığı olan  Mc Kinsey firmasının analitik desteği ile katmanlı bir vizyon belgesi ortaya koymuştur.

Vizyon Belgesi’nin kamuoyuna lansmanı 24 Ekim 2017 tarihinde Four Seasons Otelinde sektörün önde gelen temsilcilerinin katılımıyla gerçekleştirilmiştir.

Rapor, hedef ülkeler analizi, rakip ülkeler analizi, ürün grupları bazında analiz ve strateji analizi olmak üzere 4 temel tema altında hazırlanmıştır. 

Ana Rapor, aşağıdaki bölümlerden oluşmaktadır:
Yönetici Özeti
Bölüm 1: Dünya hazır giyim sektörüne genel bakış
Bölüm 2: Türkiye hazır giyim sektörünün geçmişi ve ihracat performansı
Bölüm 3: Üretimden ihracatçı ülke profilleri
Bölüm 4: Türkiye’de sektörün geleceği için öne çıkan ürünler ve hedef pazarlar
Bölüm 5: Sektörü etkileyen küresel trendler ve etkileri
?Bölüm 6: Türkiye hazır giyim ihracat stratejisi ve öne çıkan aksiyonlar

Raporda analiz edilen 24 hedef Pazar:

Fransa, Almanya, İngiltere, ABD, Avusturya, Belçika, Birleşik Arap Emirlikleri, Brezilya, Çin, Güney Afrika, Hindistan, Hollanda, İran, İspanya, İsrail, İsveç, İsviçre, İtalya, Japonya, Norveç, Polonya, Portekiz, Rusya, Suudi Arabistan

Raporda detaylı analiz edilen 21 rakip ülke:

Bangladeş, Bosna Hersek, Bulgaristan, Çek Cumhuriyeti, Çin, Etiyopya, Fas, Hırvatistan, Hindistan, Kenya, Macaristan, Mısır, Kamboçya, Pakistan, Portekiz, Romanya, Sırbistan, Slovakya, Tunus, Ürdün, Vietnam

Türk hazır giyim sektörü için aşağıdaki  potansiyel büyüme alanları belirlenmiştir: 

  • Hızlı moda üretimindeki rekabetçiliğimizi geliştirerek Avrupa’daki pazar payımızı artırmak 
  • Stratejik iş birlikleri geliştirerek Avrupa dışındaki yüksek potansiyelli pazarlarda büyümek
  • Küresel Türk markaları geliştirerek perakendeden ihracatı büyütmek
  • Hedefle projeksiyon arasındaki farkı kapatmak için alınacak aksiyonlar: Avrupa’da Çin gibi orta fiyat seviyesinde kalan ülkelerden pay çalmak


Bu büyüme alanlarına paralel olarak aşağıdaki 6 stratejik başlık belirlenmiştir:

  • En dijital tedarik zinciri
  • Küresel ilk 100’de 5 Türk markası
  • Verimlilikte öncü üretici
  • Hızlı moda tasarımı ve katma değerli ürünlerde öncü
  • «Made fully in Turkey»
  • Perakende değer zincirindeki oyun alanımızı genişletmek

Her stratejik başlığın altında eylem önerileri yer almakta olup İHKİB tarafından bu eylem planları hayata geçirilmeye başlanmıştır.