TR
Search
BİLGİ BANKASI

Deniz Taşımacılık Sektöründe Neler Oluyor?

Geçtiğimiz hafta Güney Kore’li dünyanın en büyük taşımacılık şirketlerinden Hanjin’in iflasını açıklamasının perde arkasındaki gelişmelerle ilgili haber ve makaleler yayımlandı. Son dönemde azalan küresel ticarete ek olarak gemi taşımacılığında arz fazlası kapasite olunca navlun masraflarında ciddi düşüş olduğundan bahsediliyor. Makalede direk bahsedilmese de özellikle Çin’den Avrupa’ya taşımacılığın ucuzlaması bizi nasıl ve ne kadar etkiler, o da ayrı bir soru işareti olarak önümüzde durmaktadır.

Sözkonusu haberlerde Hanjin’in Güney Kore’nin en büyük, dünyanın ise 7. büyük gemi taşımacılık grubu olduğundan bahisle özellikle Uzakdoğu – ABD ticaretinin Hanjin’in iflasından olumsuz etkileneceği belirtilmektedir.Hanjin’in halen 66 gemisi 14.5 milyar dolarlık mal yüklü halde denizin ortasında kalmış durumda zira şirketin bu gemilerdeki malları limanlara boşaltma masraflarını karşılayacak finansal kaynağı olmadığı bildirilmektedir.

İşin daha kötüsü Hanjin’in arkasından daha bir çok taşımacılık firmasının daha geliyor olması: Danimarkalı Maersk, Güney Kore’li Hyundai Merchant Marine, Japon Mitsui gibi bir çok taşımacılık firması son dönemde zarar etmektedir.

Makale ve haberlere göre sorunun en önemli nedenlerden biri de deniz taşımacılığında kapasite fazlası ve navlun fiyatlarının son dönemde ciddi derecede düşmüş olması.