TR
Search
BİLGİ BANKASI

Markalar Çin’in üst kalite kadın iç çamaşırı pazarını kovalıyor

Yüksek kaliteli iç giyim satışları Çin’in lüks pazarını geride bırakıp uluslararası markalarla bir üst pazara çıkmak isteyen yerel rakiplerin arasındaki rekabeti artırıyor.

Mintel Group’a göre ABD markası Victoria’s Secret ilk mağazasını ve İtalya’nın lüks markası La Perla ile Alman Triumph yeni mağazalar açarak Çin’in beş yıl içinde 18 milyar dolarla kendisini ikiye katlayan iç çamaşırı pazarından yararlanmak istemektedir.

Çinli tüketicilerin zevkleri zamanla değişim gösterirken, kadınlar kendileri için bir şeyler almak konusunda daha güvenli ve gösterişli markaların çanta ve aksesuarlarından daha sportif giyime ve daha mütevazı iç giyime geçmektedir.

La Perla’nın Asya müdürü “Lüks giyim gösteriş yapmak için bir şeyler satın almak değil, sizi iyi hissettiren eşyaları satın almaktır” derken, Çin kadın iç giyim pazarının gelecek yılda, Amerika pazarının iki katı şekilde, 25 milyar dolarlık bir tedarik değerinin olacağı ve bu rakamın 2020’ye kadar 33 milyar dolara yükselmesi beklenmektedir.

Beijing Aimer, Maniform ve Ordifen gibi Çinli firmalar da, üst düzey müşterileri hedefleyip kalitelerini yükselterek bu pazarı kovalamaktadır. Mintel direktörü Matthew Crabbe’a göre “Bu, yabancı firmaların yerel firmaları sadece kalitede değil ayrıca yenilik konusunda da rekabet dışı bırakacağı anlamına gelmektedir.”

Yaklaşık 2000 yuana (300 $) sutyen satan La Perla markasının Çin’de sekiz mağazası vardır ve yıl içinde Chengdu ile Chongqing’de ilaveten outlet mağazaları açmayı planlamaktadır.

Victoria’s Secret bu yıl Şangay’da, daha önceden Louis Vuitton’un yeri olan 1.860 metrekarelik bir alanda amiral mağazasını açacak.

Çin’de halihazırda 1000 mağazası olan Triumph ise, bu yıl beş yeni şehirde ve gelecek yıl 11 şehirde mağaza açmayı planlamaktadır.

Kitle pazara odaklanmış olan ve 50 yuandan (7.50 $) başlayan fiyatlarla sutyen satan Çinli Cosmo Lady firması adım adım bir üst pazara geçmeyi amaçlamaktadır.

Bir yılda yaklaşık olarak iç giyime 1500 yuan (225 $) harcadığını söyleyen 22 yaşındaki Shandong öğrencisi Gao Qiannan, Çinli markalarla yabancı markalar arasında çok büyük bir fark olmadığını düşünmektedir.

Uluslararası markalar söylenene göre yalnızca Çin pazarına özel ürünler sunmamaktadır, ancak La Perla’nın bildirdiğine göre bazı renkler -kırmızı ve bebek pembesi- Asya’da Avrupa ya da Amerika’dan çok daha fazla satmaktadır. İtalyan markası aynı zamanda Çinli süper model Liu Wen’i reklam kampanyalarında kullanmıştır.

Diğer yandan özellikle Çinli genç bayanlar yabancı markaların tarzının daha detaylı ve çeşitli olduğunu ve yerli firmaların bu alanlarda geri kaldığını düşünmektedir.

Çin genelinde 8.600 outlet mağazasına sahip olan Cosmo Lady, geçen yıl satışlarında güçlü bir büyüme görmesine karşın bu yıl Çin’in yavaşlayan ekonomik büyümesi, değişen müşteri tercihleri ve online satışlardaki rekabetle mücadele etmektedir.

Diğer yandan, pazarı iyi bilen uzmanlara göre bu sorunlara karşın Çin iç giyim sektörü güçlü bir cazibe merkezi olmaya devam etmektedir ve pazar büyüme seyrine devam edecektir.