TR
Search
BİLGİ BANKASI

Moda Perakendecilerinin 2024’te Aşması Gereken Zorluklar

Perakendeciler 2023 yılında sektörü her zamankinden daha güçlü kılan çok sayıda zorlukla uğraştı.
Dirençli işletmeler, 2023 yılı boyunca istikrarsız jeopolitik ortamın ve yüksek faiz oranları ile enflasyonun
bir sonucu olarak tüketici harcamalarındaki daralmanın üstesinden geldi ve bunun 2024'te de devam etmesi bekleniyor.

Yaşam Maliyetleri
2024'te, Bank of England'ın enflasyonu kontrol etme amacıyla 14 art arda faiz artırımın ardından
Ağustos ayından bu yana faiz oranlarını %5.25'te tutması gibi 2024 yılına yönelik potansiyel
iyileşme işaretleri söz konusu. Enflasyon oranı Ekim ayındaki %4.6'dan Kasım'da %3.9'a düştü,
bu da 2021'den beri en düşük enflasyon oranı. Ayrıca Ulusal İstatistik Ofisi (ONS) Aralık'ta
İngiltere'nin GSYİH'sini, önceki tahminlere göre Eylül ayına kadar %0.1 düşmüş olarak revize etti.
İngiltere'nin GSYİH'si, Nisan'dan Haziran'a kadar olan üç aylık dönem için önceki
tahmini %0.2'lik büyümeden hiç büyüme gösterdi şeklinde revize edildi.

Moda ve perakende alanında müşteri araştırma firması Mintel’den Tamara Sender Ceron ise yaşanan
maliyet krizi ve enflasyonun tüketici harcamalarını etkilemeye devam edeceğini ve markaların müşteri
sadakatini sürdürmelerini zorlaştıracağını belirtiyor. Özellikle genç tüketicilerin Primark, Shein ve Temu gibi
uygun fiyatlı markaları tercih etme eğiliminde olduklarından, geleneksel perakendecilere karşı bir tehdit
oluşturduğunu söyleyen Ceron, perakendecilerin rekabetçi piyasada müşteri ilgisini yeniden kazanmak
için adapte olmaları ve yenilikçi stratejiler oluşturmalarının gerekliliğine vurgu yaptı.

Sürdürülebilirlik ve İklim Değişimi
Trend tahmin ajansı Stylus'un içerik direktörü ve sürdürülebilirlik lideri Emily Gordon-Smith, iklim acil
durumu ve hava koşullarının gelecek yıl marka stratejisini etkileyeceğini söylerken, hava koşullarındaki
aksaklıklardan en çok etkilenen bölgeler göz önüne alındığında geleneksel tedarik zincirlerinin daha kırılgan
hale geleceğini ve dayanıklı ürünlerin geleceğe yönelik işler oluşturmanın anahtarı olacağını kaydetti.

Gordon-Smith ayrıca yeni mevzuatlar değişen tüketici tutumları nedeniyle markaların önümüzdeki
değişikliklerle başa çıkabilmek için diğerlerinden çok daha ileride olması gerektiğini ifade etti.

İadeler
Tamara Sender Ceron, 2024 yılında da iadelerin şirketler için problem olacağını kaydederken, pek çok
perakendecinin iade ücreti uygulamaya başladığını, tüketicilerin daha bilinçli hale geldiğini,
ürünün fiyatı ve teslimat maliyetinin daha çok farkına varmaya başladığını vurguladı.

Ayrıca bazı markalar sadakat programı uygulayarak sadık üyelerinden teslimat ücreti almayı bıraktı.
İade sorununu çözmenin aslında uyum ve boyutlandırma sorununu çözmek anlamına geldiğini
belirten Sender Ceron, 2024 yılında bu sorunun çözülmesini beklediğini, tüketicilerin bir ürünün nasıl
görüneceğine ilişkin daha iyi bir fikre sahip olacağını kaydetti.