TR
Search
BİLGİ BANKASI

Moda Sourcing 2024 Tahminleri: Jeopolitik Detaylardan Ters Köşelere

2024'e girerken moda tedarik zinciri uzmanları sektör süregelen jeopolitik ve çevresel sorunlarla başa çıkarken
2024 için öngörülerini paylaştılar. 2023 yüksek enflasyonun etkisiyle artan üretim maliyetleri ve azalan tüketici
harcamaları nedeniyle moda tedarikinde başka bir zorlu yıl oldu ve pandemiden sonraki toparlanmayı baltaladı.
E-ticaret, pandemi sırasında güçlü olmasına rağmen, birçok tüketici fiziksel mağazalara döndü.

Ukrayna ve Orta Doğu'daki süregelen çatışmalar, küresel markalar için zaten zorlu olan ekonomiyi tehdit eden siyasi
belirsizlik ve tedarik zinciri kesintileri yaratmaya devam ediyor. Ayrıca, birçok ülkenin iklim hedeflerine ulaşmak ve
işçi hakları konusundaki endişelerle başa çıkmak için yasal düzenlemeler yoluna gitmesiyle, dünya genelindeki
moda tedarik zincirleri üzerinde yeni zorluklar ortaya çıkıyor.

2024'teki moda tedarik öngörülerine göre, Delaware Üniversitesi Moda ve Giyim Çalışmaları Bölümü'nden
Yrd. Prof. Dr. Sheng Lu, 2024'te giyim tedarikinin kademeli olarak değişeceğini öngörüyor. Lu, ekonomik
belirsizliğin bir itici güç olduğunu belirterek, maliyetler, pazara hızlı çıkış ve uyumluluk gibi geleneksel
tedarik faktörlerine ek olarak, moda şirketlerinin tedarikçi seçiminde esneklik ve çeviklik üzerinde daha
fazla vurgu yapacağını söylüyor.

Accenture'ın İngiltere Perakende Sektörü Direktörü olan Alice Cowley, giyim şirketlerinin tedarikçi tabanını
çeşitlendirmeye devam etmeleri ve odaklı bir tedarikçi portföyü oluşturmaları gerektiğini vurguluyor.
Sürdürülen küresel gerilimler, hızlı değişimlere yanıt verme yeteneğinin yanı sıra sürdürülebilirliği de gerektiriyor.

Lever Style'ın İcra Komitesi Başkanı Stanley Szeto, tahmin edilemeyen bir dünyada envanterin sıkı tutulmasının
önemini vurguluyor. Szeto’ya göre tedarik zincirleri, düşük hacimli üretimi, hızlı yanıtı ve değişen
tüketici taleplerine uyumu esas almalı.

DMIx by ColorDigital GmbH'nın COO ve kurucu ortağı Gerd Willschütz, dijital dönüşüm,
sürdürülebilirlik ve sağlam tedarik zincirleri üzerinde odaklanmanın 2024 giyim tedarik manzarasını
şekillendireceğini söylüyor. Dijital araçların entegrasyonunun, zamanı kısaltma, maliyetleri düşürme ve hızla
değişen tüketici taleplerine adapte olma konusunda kritik olduğunu belirtiyor.

Avery Dennison'da İnovasyon, Ürün Hattı Yönetimi ve Sürdürülebilirlik Başkan Yardımcısı Michael Colarossi,
küresel tedarik zincirinin yeniden yapılandırılması gerektiğini savunuyor. Bölgesel gerilimler ve belirsizliklere
karşı direncin arttığı trendin, şeffaflığın hızla arttığı bir dünya ile birleştiğini belirtiyor.

Bureau Veritas Consumer Products Services'te Tedarik Zinciri ve Sürdürülebilirlik Stratejisi Başkanı Rick Horwitch,
2024'te tedarik manzarasında önemli değişiklikler olmayacağını ancak zorlu bir yıl olacağını öngörüyor.
Bölgesel yakın kaynaklara yönelme ve Hindistan'ın önem kazanması gibi eğilimler devam edecek.

Uluslararası Hazır Giyim Federasyonu'nun (IAF) Genel Sekreteri Matthijs Crietee, bazı marka ve perakendecilerin
düşük ücretli ülkelerden tedarik payını artırmaya yönlendirebilecek olumsuz piyasa koşullarını vurguluyor.
Ancak, tedarik zincirlerinde kesintiyi azaltmak ve daha yapıcı dinamikler yaratmak adına süreç
inovasyonunu içeren bir tedarik stratejisinin 2024'te önemli olacağını belirtiyor.

AAFA'nın Başkanı Stephen Lamar, marka ve perakendecilerin, değerlerini paylaşan güvenilir ortaklarla güçlü
ilişkiler kurmak için geleneksel tedarikçilerden çeşitlendikleri bir nesil tedarik kayması içinde olduklarını vurguluyor.
Bu eğilimin 2024'te devam edeceğini belirtirken, ABD hükümetinin ticaret politikalarına geri dönmesinin
olumlu bir değişiklik olacağını söylüyor.