TR
Search
BİLGİ BANKASI

H&M’den Yeni Satış Modeli

Son dönemde fiziksel mağazalarının bir kısmını kapatma yoluna giderek online satışlara ağırlık vermek isteyen
H&M yönetimi, bu yıl dünya genelinde 240 mağaza kapatırken, 120 yeni mağaza açmayı ve bu nedenle personel
çıkarmayı ancak diğer yandan da dijital ve lojistik iş alanlarında yeni personel işe almayı da planlamaktadır. 

Bu bağlamda H&M online satışlara ağırlık verirken, iki ülkede ise tamamen yeni bir satış modeli denemektedir.

Bu yeni modele göre İsveç ve Almanya’daki web üzerinden online satışlarda sadece H&M ürünlerini
değil, Lee, Wrangler, Fila, Buffalo, Crocs, Eastpak, Kangol, Mitchell and Ness, Superdry and LeSpecs gibi
diğer marka ürünlerini de pazarlamaktadır. 

“H&M and Friends” adı verilen uygulama ile diğer marka ürünlerini de satan H&M yönetimi,
bu pilot model Almanya ve İsveç’te başarılı olursa, aynı modeli diğer ülkelere de yaygınlaştırmayı planlamaktadır. 

Bu arada 2021 yılının son çeyrek döneminde markanın global online satışlarının % 10 arttığı belirtilmektedir.