TR
Search
BİLGİ BANKASI

Brexit tedarik zincirinde büyük bir fırtınaya neden oluyor

İngiltere’nin lojistik etkinliği IMHX adına yürütülen yeni bir araştırmaya göre; lojistik ve tedarik zinciri yöneticilerinin neredeyse üçte ikisi, 31 Ekim’den önce genel halkın panik alımı ve istife başlayacağını öngörmektedir. AB’den ayrılmayı takiben yaşanacak gümrük kısıtlamaları, zayıf GSYİH ve bürokrasinin artması gibi temel kaygılar ise tecrübeli çalışan eksikliğine ve maliyetlerin artmasına sebebiyet verecektir.

Lojistik ve tedarik zinciri yöneticilerinin yaklaşık yüzde 79’u malları İngiltere sınırlarından içeri ve dışarı hareket ettirdiklerinde oluşacak ek süre ve maliyetlerden; yüzde 77’si ithalat ve ihracatta karşılaşacakları bürokrasinin artmasından; yüzde 59’u ise gümrük ve ithalatlar üzerinde oluşabilecek kısıtlamalar konusunda endişelidir.

IMHX etkinlik direktörü Rob Fisher’a göre Brexit konusunda netlik olmaması ve yaşanan belirsizlikler, lojistik dünyasında endişe yaratmaya devam etmektedir. Lojistik endüstrisi İngiltere ekonomisinin bel kemiğidir ve İngiltere’nin en büyük özel sektör işverenlerinden olan perakende sektörünü beslemektedir. Dolayısıyla anlaşmasız Brexit lojistik ve tedarik zinciri sektörü için; halkın panik alımı gerçekleştirdiği, yemek ve diğer malları istiflediği kaotik bir ortam olarak görülmektedir.

İngiltere Depolama Birliği Genel Müdürü Peter Ward’a göre yemek ve diğer malların istiflenmeye başlandığına dair kanıtlar bulunmaktadır. Kara Cuma ve Siber Pazartesi’yi de kapsayan Noel sezonu için halihazırda artmış olan depolama hızı, şimdilerde zirve yapmış gözükmektedir. Ward’a göre bu süreç sadece mevcut depolama alanı açısından değil aynı zamanda ek işe alımlar ve gerekli ek emeğin elde tutulabilmesi açısından da zorlayıcı olmaktadır. Dolayısıyla doğu Avrupalıların Brexodus (İngiltere’ye yararlı insanların ve firmaların Brexit sebebiyle İngiltere’yi terk etmesi) söylemleri daha da şiddetlenmiş durumdadır.  Özetle Brexit, depolama ve lojistik sektöründe büyük bir fırtınaya neden olmuştur.