TR
Search
BİLGİ BANKASI

Hindistan Hazırgiyim ve Konfeksiyon Pazarı Büyüyor

Dünya’nın en büyük pamuk üretici-ihracatçılarından biri olması, kendi gibi büyük bir pazar olan Çin’e komşu olması ve büyük nüfus gücüyle; Hindistan hazırgiyim ve konfeksiyon sektörünün küresel aktörlerinden biridir. Ancak son günlerde Hindistan’ın üretim gücünün yanı sıra, tüketim pazarında da isminin bulunacağından bahsedilmektedir. Hindistan, günümüzde hazırgiyim ve konfeksiyon tüketiminin daha çok yaygın olduğu yerler dışında, gelecekte öne çıkacak olan ülkeler arasında sayılmaktadır.

Asya’nın ve dünyanın gelecek vadeden pazarlarından Hindistan’da hazırgiyim ve konfeksiyon tüketim pazarının son yıllarda hızla büyüdüğü ve önümüzdeki dönemde de hızlı büyümesini devam ettireceği belirtilmektedir.

 

Hindistan hazırgiyim ve konfeksiyon pazarıyla ilgili hazırlanan güncel bir rapora göre, Euromonitor International verilerine dayanarak, ülke genelinde hazırgiyim ve ayakkabı satışları 2010 ile 2015 yılları arasındaki 5 yıllık dönemde yıllık ortalama % 14,4 oranında artış gösterdi. 5 yıllık bu artış oranı sonrası halen Hindistan moda ve hazırgiyim pazarının 67 milyar dolar değerinde olduğu ve bu rakamın ABD hazırgiyim ve moda pazarının beşte birine denk geldiği vurgulanmaktadır.

 

Yine söz konusu rapora göre, Hindistan hazırgiyim ve moda tüketici pazarının, genel ekonomiden daha hızlı büyüyerek, 2020 yılında 88 milyar dolar hacmine ulaşması öngörülmektedir. Pazardaki potansiyeli gören Batılı markaların Hindistan’da mağaza açmaya başladığı ve bu çerçevede Zara, GAP, H&M, Topshop ve Uniqlo gibi markaların mağazalarının ardı ardına açıldığı belirtilmektedir.

 

Hindistan’ın tekstil ve konfeksiyon ihracatının ise 2016 yılında 33,6 milyar olduğu ( 21,5 milyar dolar hazırgiyim ve 12,1 milyar dolar tekstil ), 2021 yılında ise bu rakamın 82 milyar dolara çıkmasının öngörüldüğü belirtilmektedir.