TR
Search
BİLGİ BANKASI

Bangladeş Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatı Yavaşlıyor

Asya’nın başlıca hazırgiyim ve konfeksiyon tedarikçilerinden Bangladeş’te son dönemde ihracatta yavaşlama olduğu öne sürülmektedir. Bangladeş Hazırgiyim İmalatçıları ve İhracatçıları Birliği verilerine göre son dönemde euro’nun dolar karşısında değer kaybetmesi, Brexit kararının etkileri, ABD seçimleri ve Batı ülkelerinde genel tüketim düşüşü gibi nedenlerden dolayı Bangladeş’in Batılı ülkelere yaptığı hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatında son dönemde bir yavaşlama hatta hafif düzeyde gerileme görülmektedir.

 

Bangladeş Hazırgiyim İmalatçıları ve İhracatçıları Birliği Başkanı’na göre İngiltere hazırgiyimde Bangladeş’in üçüncü büyük pazarı olmasına karşın Brexit sonrası ihracatta bir düşüş gözlemlenmektedir. 2016-17 mali yılının ilk yarısında Bangladeş’in İngiltere’ye hazırgiyim ihracatı % 5,2 düşüşle 1,53 milyar dolar olarak kaydedildi. Bangladeş’in İngiltere’ye hazırgiyim ihracatı yıllık 3 milyar doları geçmektedir.

 

Benzer şekilde, Bangladeş’in diğer önemli bir pazarı olan ABD ise en çok hazırgiyim ihracatı yapılan ülkeler arasında ilk sırada yer almaktadır. Diğer yandan, Başkanlık seçimi döneminden itibaren ülkede yaşanan genel istikrarsızlık havası tüketimi de olumsuz etkilemiş ve Bangladeş’in buraya ihracatını azaltmış görünmektedir. Ocak ayında ABD’ye hazırgiyim ve konfeksiyon ihracatı yapan ilk 10 tedarikçi içinde 3 ülkenin ihracatı azalmış görünmektedir ve Bangladeş’in de aynı dönemde ABD’ye ihracatı % 2,3 düşüşle 500 milyon dolara gerilemiştir. Aynı dönemde, ABD pazarında Bangladeş’in rakipleri olan Hindistan, Pakistan ve Vietnam’ın Amerikan pazarına hazırgiyim ihracatında artış gerçekleşmiştir. 

 

Bangladeş Hazırgiyim İmalatçıları ve İhracatçıları Birliği Başkanı’na göre Batılı ülke halkları parasını artık giyim-kuşam, aksesuar yerine elektroniğe, cep telefonlarına vb. ürünlere harcamaktadır ve bu nedenle giyim-kuşam, aksesuar ve ayakkabı harcamalarının toplam tüketim içindeki payı yavaş yavaş düşmektedir.