TR
Search
BİLGİ BANKASI

İngiltere Hazırgiyim ve Moda Pazarı 6 Yıldır ilk Defa Düşüşte

İngiltere Hazırgiyim ve Moda Pazarı 6 Yıldır ilk Defa Düşüşte

Güncel verilere göre, İngiltere moda ve hazırgiyim pazarı altı yıldır ilk defa düşüşe geçmiş bulunmaktadır. Yılbaşından 5 Haziran’a kadar müşterilerin kıyafet, ayak giyecekleri ve aksesuarlara olan harcamaları geçen yılın aynı dönemine göre %0.1 oranında düşmüştür. Aynı verilere göre, Nisan’da tasfiye kararı alınana kadar BHS’deki tüm satışların %60’ı indirimli stoktan yapılırken Karen Millen ve French Connection stoklarının ancak %37’sini toplam maliyet üzerinden satabilmiştir. 
Uzmanlara göre mağazalar giderek artan bir şekilde indirime bağımlı hale gelirken ve güç de bu şekilde yıl içinde indirim bekleyen ve bu dönemlerde alışveriş yapmaya meyilli müşterilerin eline geçmekte ve markalar bu değişen beklentilerden büyük zarar görmektedir. 

Moda ve hazırgiyim pazarı geçen on yılın içinde %20 oranında büyüyüp 36 milyar £’a ulaşmış olmakla birlikte, yıllık kişi başına ortalama harcama aynı dönemde ancak 10 £ artarak 767 £ olmuştur. 

Uzmanlara göre kısa vadede, pazarın büyüme oranını sıfır civarında bekleyebiliriz, nitekim neredeyse yedi yılda yaşanan bu ilk düşüş tedarikçiler ve markalar için gerçek bir uyarı sinyali olacaktır. Yüksek rekabet ortamındaki bir pazarda, herkesin “yeni” müşterilere karşı daha atik ve daha duyarlı olması gerekmektedir.